Teknoloji

Meşhur Maymun Figürüyle Hayatımıza Giren LC Waikiki’nin, Bir Apartman Katında Başlayan Kuruluş Hikâyesi

“İyi giyinmek herkesin hakkı” sloganıyla akıllara kazınan ve herkesin alışveriş yapabileceği bir fiyat aralığına sahip olan LC Waikiki’nin oldukça çetin yollardan geçmiştir.

Peki bir apartman katında başlayan yolculuk, nasıl bugünlere gelmiştir?

Hikâye, 1988 yılında Fransa’nın başkenti Paris’te başlar.

O sırada ortaklardan George Amoual, bir tasarım okulunu henüz bitirmiş ve bir spor giyim firması için çalışır durumdadır. Diğer ortak Serge Kraif ise tur operatörlüğü yapar. Aynı amatör futbol takımında oynamalarından doğan arkadaşlıkları, kısa sürede iş ortaklığına dönüşür.

1988’de 50 bin Fransız frangı sermaye ile LC Waikiki şirketi kurulur. Şirket, adını Türkçe karşılığı “Arkadaşlar” anlamına gelen “Les Copains” isminin baş harflerinden ve Hawaii’deki bir plaj adı olan Waikiki’den alır.

LC Waikiki, başlangıçta ağırlıklı olarak t-shirt ve sweatshirt tasarımları yapar.

Mustafa Küçük

Logosunda ise çocukların dikkatini çekebilmesi için sevimli bir maymuna yer verir. Bu sevimli logo, hedefine de ulaşır. Hindistan, Kore ve Yunanistan gibi ülkelere toplu siparişler gönderilir.

Lc Waikiki, Paris’te büyümeye devam ederken bu sırada İstanbul’da dış ticaretle uğraşan Mustafa Küçük, diğer ortakları ile Taha Tekstil’in kuruculuğunu üstlenir. 

Zeytinburnu’nda bir apartman katının giriş katında ve yaklaşık 150 metrekarelik bir alanda yer alan Taha Tekstil, numune dikim ve kesim atölyesi olarak kurulur. Pazar arayışı sırasında ise Taha Tekstil ve Waikiki’nin yolları kesişir.

Bu buluşma sonucu ilk sipariş, 10 bin adet sevimli maymun logolu t-shirtlerle gelir.

Zaman içinde LC Waikiki, Taha Tekstil kalitesine karşı geliştirdiği güven sonucunda, üretim yaptırdığı diğer ülkelerle olan anlaşmasını iptal edip üretiminin tamamını Türkiye’ye devretme kararı alır.

“İyi giyinmek herkesin hakkı!” sloganı ile yola çıkan LC Waikiki, Türkiye genelinde mağaza açılışlarına başlar. 2000 yılında hedef kitle, çocukların yanı sıra modayı takip eden gençlere de yönelir ve X-Side markasının satışları başlar.

2009’da yurt dışına açılma kararı alınır ve ilk yurt dışı mağazası, Romanya’da açılır. Ardından önce Avrupa sonra Avrupa dışındaki mağazalara sıra gelir. Yaklaşık 46 ülkede 900’ün üzerinde mağaza açılışı yapılır ve markanın başarısı, katlanarak devam ederek bugünlere dek gelir.

Kaynaklar: Marka Fikirleri,kinikajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort